• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, upplysning

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
@Lasseman av ren nyfikenhet... hur funkar det om vi ponerar att Intrum tar en upplysning på mig nu och jag har 6 veckor kvar på min sanering. Dom väljer att begära omprövning på mig nu, men handläggningstiden hos KF är 4 månader. Min skuldsanering är då klar flera månader tidigare. Vet Du om min skuldsanering då kan öppnas upp på nytt eller vad kan hända? Jag har faktiskt inte hört eller läst om att detta skulle ha hänt någon...
Jag blir lite förvirrad för omprövningen har likväl inkommit innan min skuldsanering faktiskt är över, men kommer behandlas flera månader efter den är slut... hmm...?!
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
@Lasseman av ren nyfikenhet... hur funkar det om vi ponerar att Intrum tar en upplysning på mig nu och jag har 6 veckor kvar på min sanering. Dom väljer att begära omprövning på mig nu, men handläggningstiden hos KF är 4 månader. Min skuldsanering är då klar flera månader tidigare. Vet Du om min skuldsanering då kan öppnas upp på nytt eller vad kan hända? Jag har faktiskt inte hört eller läst om att detta skulle ha hänt någon...
Jag blir lite förvirrad för omprövningen har likväl inkommit innan min skuldsanering faktiskt är över, men kommer behandlas flera månader efter den är slut... hmm...?!
Den hanteras och du kan få betalplan upp till 2 år till
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Beror på hur lång plan man haft från början också.
 

Kråkan87

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Men som jag som har spärrat mitt person nummer så ingen kan ta kreditupplysning på mig, hur kan dom då se?
 

återfallandeproblem2016

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Oktober 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Ingen aning, de tog en dagen efter avslutad skuldsanering och nu två månader efter avslutad skuldsanering.
Hänt mig också.
Fick upplysning slutet av december sen 26 januari och 1 februari.
Ringde dom och fråga varför dom tagit upplysning efter skuldsanering.

Fick till svar att dom skulle se så jag inte dragit på nya skulder och att upplysningen påverkar inte mig för framtiden osv.
Hahs dagen efter den fick jag kravbrev hem
Utbetalningen sker i mars till borgenärena.

har dubbelkollat med fogden och dom bekräfta att saneringen är slut och ingen begäran på omprövan kommit in.
Önska mig lycka till i framtiden osv.
Men läst här så ska ringa intrum återigen på måndag för skulderna ingick ju i skuldsaneringen.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hänt mig också.
Fick upplysning slutet av december sen 26 januari och 1 februari.
Ringde dom och fråga varför dom tagit upplysning efter skuldsanering.

Fick till svar att dom skulle se så jag inte dragit på nya skulder och att upplysningen påverkar inte mig för framtiden osv.
Hahs dagen efter den fick jag kravbrev hem
Utbetalningen sker i mars till borgenärena.

har dubbelkollat med fogden och dom bekräfta att saneringen är slut och ingen begäran på omprövan kommit in.
Önska mig lycka till i framtiden osv.
Men läst här så ska ringa intrum återigen på måndag för skulderna ingick ju i skuldsaneringen.
När var din sanering slut, vilket datum?
Och vad fasiken har dom med det att göra, dvs om du skulle ha dragit på dig nya skulder ?! Det är liksom inte olagligt !!
Tog dom en Creditsafe eller?

Jag börjar se RÖTT när jag hör vad detta äckliga bolag håller på med !!! :mad:
 

återfallandeproblem2016

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Oktober 2020
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
När var din sanering slut, vilket datum?
Och vad fasiken har dom med det att göra, dvs om du skulle ha dragit på dig nya skulder ?! Det är liksom inte olagligt !!

Jag börjar se RÖTT när jag hör vad detta äckliga bolag håller på med !!! :mad:
Min skuldsanering slutade faktiskt 31 januari.
Så dom tog 1 februari.
Den jag snackade med pratade bara runt att det var rutin osv för kolla ev ny skuldsättning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp